The saddle club. Den stora tävlingen.

Från den ena hästboken till den andra. Om någon undrar så lär det komma minst en till bokrecention under de närmsta dagarna. Men det blir ni bara glada för. Eller?

Nu kommer jag bara att skriva av baksidan av boken. För dels tror jag inte att ni orkar läsa så mycket mer och dels för att jag inte orkar skriva så mycket mer, jag ska gå och lägga mig direkt efter att jag har skrivit klart det här inlägget.

När Carole inser vem Kate i själva verket är, känner hon sig som om hon vill sjunka genom jorden. Här har hon babblat i minst en halvtimme om sin ridning och stallet- och så visar det sig att Keta är en känd tävlingsryttare. Kate blir snart kompis med de tre tjejerna i Sadelklubben. Fast de kan inte låta bli att prata om sin framgång på tävlingsbanorna. Kate är ju lika hästtokig som Carole Susan och Lisa- men varför verkar hon då så ointresserad av att rida.

Boken är bra och välskriven. Det är den fjärde boken i serien om The saddle club.
Tvserien The saddle club som går på barnkanalen varje vardag kl tre (ja jag kollar på The saddle club på barnkanalen, någon som har problem med det?) är baserad av böckerna om Susan Carole och Lisa. Men i Tvserien heter Susan Lake Stevie Lake. Vet inte varför.


Jag kunde inte hitta bilden som är omslag till Den stora tävlingen.

Linnéa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0