Beautiful Creatures av Kami Garcia och Margaret Stohl

Titel: Beautiful Creatures - Mörka Drömmar Livsfarlig Kärlek.
Orginaltitel: Beautful Creatures.
Serie: The Caster Chronicles.
Författare: Kami Garcia & Margaret Stohl.
Orginalspråk: Engelska.
Utgivningsår: 2009.
Genre: YA, Fantasy, Romance, Paranormal.
Antal sidor: 517
Handling: När sextonårige Ethan möter den nya tjejen Lena, inflyttad till lilla sydstatssamhället Gatlin, slår det gnistor. De dras obevekligt till varandra, men deras kärlek är farlig och hotar att avslöja mörka hemligheter ur det förflutna. En okänd värld av magi väntar på att slå klorna i Lena. Hennes kärlek till Ethan kan inte fortsätta... Men Ethan är beredd att göra vad som helst för att inte förlora Lena. Han tänker inte ge upp kampen mot de onda krafterna.
 
Min åsikt: Jag hadde hört väldigt mycket bra om Beautiful Creatures och resten om serien innan jag läste den första boken, Beautiful Creaures, och jag gillade den. Jag älskade den inte men den var väldigt bra. Anledningen till att jag inte älskade den var att den hade en del tråkiga delar. Men slutet var jättespännande och de sista hundra sidorna streckläste jag på stranden. Det är en väldigt bra bok om man är på semseter och har många och långa stunder att lägga på läsningen då jag tycker att det är bäst att försöka läsa hela på en gång. Det händer väldigt mycket nästan hela tiden och om man vill hinna med och komma ihåg allt så borde man läsa den i lite längre stunder. 
 
Beautiful Creatures - mörka drömmar, livsfarlig kärlek (Caster Chronicles, #1)
 
Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0