Eld av Mats Strandberg och Sara Elfgren Bergmark.

Titel: Eld
Orginaltitel: Eld
Serie: Engelfors #2
Författare: Mats Strandberg, Sara Bergmark Elfgren
Orginalspråk: Svenska
Utgivningsår: 2012
Genre: YA, Paranormal, Fantasy.
Antal sidor: 634
Handling: Hettan skruvas upp i Engelfors. De utvalda ska börja andra året på gymnasiet. Hela sommarlovet har de hållit andan i väntan på demonernas drag. Men hotet kommer från ett håll de aldrig kunnat förutse. Det blir alltmer uppenbart att något är väldigt, väldigt fel i Engelfors. Det förflutna vävs ihop med nuet. De levande möter de döda. De utvalda knyts allt tätare till varandra och påminns återigen om att magi inte kan lindra olycklig kärlek eller laga krossade hjärtan.
 
Min åsikt: Jag älskade den här boken, precis som med första. Jag var, när jag skulle läsa första boken, misstänksam och trodde inte att den skulle vara särskilt bra. Jag har nämligen inte så bra relation till svenska ungdomsförfattare eftersom jag absolut inte gillar Katarina von Bredow - stilen med hon blir kär i honom, han gillar inte henne, de blir ihop äändå, det skiter sig och de blir ihop i slutet igen. Jag gillar inte när det är trist och förutsägbart, och det trodde jag att det här skulle bli. Men nej vad fel jag hade. Första boken läste jag ganska snabbt igenom för ett tag sedan och nu den andra boken slukade jag på tre dagar. Underbar. Böckerna är spännande rätt igenom, det händer alltid saker och man blir aldrig uttråkad. Att författarna inte är rädda för att döda en huvudkaraktär är också super för då är man alltid på tårna och inte: det är spännande men jag vet att h*n kommer att klara sig för det är huvudkaraktären. Jag fullkomligt längtar tills nästa och sista boken kommer ut i höst.
 
 
 
Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0